Reis + aankomst Sippy Downs - Reisverslag uit Sippy Downs, Australië van Rianne Jansen van Rosendaal - WaarBenJij.nu Reis + aankomst Sippy Downs - Reisverslag uit Sippy Downs, Australië van Rianne Jansen van Rosendaal - WaarBenJij.nu

Reis + aankomst Sippy Downs

Door: Rietjeee

Blijf op de hoogte en volg Rianne

08 Juli 2014 | Australië, Sippy Downs

Lieve allemaal,

Hier zit ik dan aan de andere kant van de wereld..
Ik heb nu mijn eerste dagje achter de rug en het is leuk maar wel heel erg wennen allemaal.

De reis:
Maandag nacht om 01:45 ging de wekker. Ik moest mijn laatste spullen nog bij elkaar zoeken en om 03:00 zouden we richting Schiphol rijden. Om 5 uur s’nachts kwamen we aan op Schiphol. Stepje en ik gingen eerst inchecken en onze koffers dumpen, daarna hebben we nog een lekker koffietje gedronken met onze gezinnetjes en kregen we nog de laatste verstandige tips mee van onze papa’s en mama’s ;).



Nadat we afscheid hadden genomen, waar enkele traantjes gelaten werden gingen liepen stepje en ik richting de douane opweg naar ons grote avontuur.
Toen we richting de gate liepen voelde het eigenlijk meer alsof we een paar weekjes op vakantie gingen en realiseerde we ons nog niet echt dat we echt naar de andere kant van de wereld zouden gaan. Met veel goede moed namen we het vliegtuig naar onze eerste overstap in Parijs.


De vlucht naar Parijs zat er eigenlijk zo op, ondanks de wat zware landing door een piloot in opleiding hebben we het eerste deel overleeft.
Bij de overstap op het vliegveld van Parijs opweg naar Kuala Lumpur was een beetje moeilijk. We moesten van terminal 2 naar terminal 1, we moesten daar met een soort van treintje heen en het boarden ging ook heel anders als op Schiphol. Onze tijd tussen deze twee vluchten zat er dan ook snel op, we hadden nog even snel tijd om een koffietje te doen en toen moesten we meteen door naar de gate.


Toen we bij de gate aankwamen zagen we zo enorm veel mensen.. toen keken we naar buiten en stond er echt een reusachtig vliegtuig voor ons klaar. (het blijkt het grootste soort vliegtuig van de wereld te zijn).
We konden eigenlijk ons ogen niet geloven toen we het vliegtuig inkwamen, het was zooo groot. We hadden hele fijne stoelen. Onze buurman stonk een beetje dat was wel een beetje jammer, maar dat terzijde. Stepje en ik hadden nog niet gelucht dus we zaten op voedsel te azen. Rond 13:00 Nederlandse tijd, kwamen die gekke mensen met eten, maar dit bleek al ons avond eten te zijn.. het was wel heel lekker! Toen hebben we eigenlijk heel de ‘nacht’ wakker gelegen, we hebben filmpjes gekeken en spelletjes gespeeld maar slapen wou echt niet lukken. Rond 22:30 Nederlandse tijd, iets meer dan een uur voordat we landen kregen we ons ontbijt. Dit was ook echt heel lekker (zie foto) het ziet er misschien echt heel vies uit maar het ging er goed in bij ons. De wedstrijd ‘schranzen’ hebben we alleen wel verloren van onze buurman, die had ongeveer in 2 minuten dit bord op.


Toen we aangekomen waren in Kuala Lumpur hadden we 3 uur de tijd om te chillen. Toen bleken we WiFi te hebben en hebben lekker even zitten Facetimen. Daarna gingen we op zoek naar een Starbucks. Daar kwamen we er achter dat we natuurlijk niet meer met euro’s konden betalen. Een cappucino koste daar 11.50 RM, toen hebben we er toch maar even de valuta berekenaar erbij gepakt om te kijken of we niet 10 euro voor een cappucino betaalde, maar dit bleek alles mee te vallen, het was zelfs super goedkoop! Het meisje had wel een klein beetje moeite met mijn naam (Riandra?) maar hij smaakte top!


Daarna gingen we naar onze laatste vlucht van Kuala Lumpur naar Brisbane. Het vliegtuig viel een beetje tegen vergeleken met die van de vorige vlucht, maar tijdens deze vlucht hebben we heeeerlijk liggen tukken allebei. Toen we wakker werden vlogen we al boven midden Australie en wisten we niet wat we zagen.. helemaal niks namelijk haha. Dit was het uitzicht vanuit het vliegtuig.
Bijzonder he..?! Het blijkt gewoon allemaal woestijn te zijn.

Eenmaal aangekomen in Brisbane, was alles heel streng. We moesten een heel formulier invullen met dingen die in onze koffer zaten enz. Al het voedsel dat je had moest je uit je tas doen want dat mag het land niet in.. Daar ging al ons eten…☹ maar deze ouwe smokkelaar heeft niet verteld dat er ook nog stroopwafels en sterrenmunt thee in haar koffer zat muhaha.


Doordat alles zo lang duurde hebben we onze pick up om 20:45 helaas niet gehaald. We moeste toen nog een uur wachten voordat de er weer een pick up kwam. We hebben toen nog wel even lekker een sandwich kunnen eten, aangezien we nog geen avond gegeten hadden.
De transfer naar de campus duurde ongeveer een uur en een kwartier, het busje reed zooo hard we dachten echt dat we zouden verongelukken. Bij de campus aangekomen werden we meteen al vriendelijk verwelkomt door een paar dronken studenten. Daarna gingen we op zoek naar de office, maar die konden we niet vinden. Uiteindelijk heeft een nacht bewaker die blijkbaar al een uur op ons stond te wachten ons naar ons huisje geleid. Toen we binnen kwamen was het echt een **** bende maar dat kwam omdat een meisje (Grace) aan het inpakken was omdat zij weg gaat morgen ochtend. We hebben onze kamertjes verkend en zijn toen lekker naar bedje gegaan.
Natuurlijk hadden we heel optimistisch onze wekker gezet om 06:00 om ons thuisland te aanschouwen tegen Argentinië. Het koste wat pijn en moeite, maar we zijn uit bed gekomen. Heel stil zijn we op de bank met onze dekentjes voetbal gaan kijken. We hadden allebei echt mega veel honger, maar hadden helemaal niks meer te eten. Toen ik er achter kwam dat ik nog stroopwafels in mijn tas had (om weg te geven eigenlijk), maar van 1 pakje hebben we toch echt zelf zitten smullen.
Na de voetbal wedstrijd ongeveer 08:30 zijn we lekker terug gekropen in ons bedje en werden we pas om 3 uur middags wakker. We hebben toen kennis gemaakt met onze huisgenootjes, die heel aardig zijn (Brianna en Grace). Daarna zijn we naar de office gegaan en hebben we het een en het ander geregeld. Ik heb de vrouw van de office een pak stroopwafels gegeven, ze was er zo blij mee en ze was heel lief! Toen zijn we samen met Brianna met de auto naar de supermarkt gereden. Alles was zoo anders in die supermarkt, heeel groot enz. maar wel heel gaaf! We konden daar gratis sushi proeven jummmiee.
Toen we thuis aankwamen hebben we best lang gezellig zitten praten met onze huisgenootjes, zij hebben ons typische Australische dingen laten proeven, en mijn stroopwafels kwamen ook weer van pas haha! Daarna hebben stepje en ik een lekkere Hollandse maaltijd gekookt, (zoete aardappel, broccoli en kip) en hebben we nog even op de bank gezeten met onze huisgenootjes.
Daarna ben ik mijn kamer gaan decoreren. Alle foto’s die ik meegenomen had en een landkaart van Australie heb ik opgehangen in mijn kamer. Beetje jammer dat ik de foto’s 2x heb moeten ophangen omdat Grace me kwam zeggen dat ze bij de office niet heel blij zijn als je op de muur met plakband gaat omdat je dan na een half jaar de hele muur mee trekt (had ik zelf ook over na kunnen denken natuurlijk), maar dat je het wel met ene ‘Blue tack’ mocht doen. Grace had nog een paar strips voor me die ik mocht gebruiken. Dus ze hangen alsnog! Mijn kamertje ziet er nu leuk uit en ik begin nu wel een beetje te voelen als mijn plekje. Wel ga ik op zoek naar een nieuw dekbed want die ik gekregen heb is echt TE lelijk..

Inmiddels is het 23:50 en wordt het tijd voor mij om naar bedje te gaan. We hebben de wekker morgen om 09:00 want een jongen komt ons helpen met internet te installeren om 10:00 en we gaan morgen naar de Universiteit (kangaroos aanschouwen!!!) en we gaan naar het winkelcentrum lopen en we hebben afgesproken dat we morgen avond sushi gaan eten.. dus ik kennie wachten natuurlijk! Morgen zal ik foto’s maken van mijn kamer, de campus en het uitzicht hier in het mooie Sippy Downs en jullie deze ook sturen.

Kusjes Rianne <3

  • 11 Juli 2014 - 06:22

    Heleen:

    Hoi liefje, wat een leuk verslag van je eerste dagen, nu ben ik helemaal bijgepraat, heel erg leuk! Blijven doen, ben benieuwd naar de foto's van je kamertje en zo! Heel veel plezier xxxx mama

  • 11 Juli 2014 - 19:13

    Chantal:

    Heeee Rianne!!!
    Wat leuk om je te kunnen volgen op deze manier!!! En zo te zien, is het weer al beter dan hier... Het zal wel afkicken worden van de stroopwafels, dropjes en bolussen ;-)
    Veel succes met de voorbereidingen en je studie!!!

    Groetjes en een dikke kus
    Chantal

  • 12 Juli 2014 - 19:49

    Oma En Opa Canon:

    Lieve Rianne
    bedankt voor de berichtjes en foto's
    Leuk dat je goed geaiveerd bent in Aust.
    We volgen je met grote intresse en zullen we wel eens skypen als je goed gesetteld bent
    Dikke kussen Oop en Oma Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sippy Downs

Rianne

Voor mijn 3ejaars minor ga ik 5 maanden studeren aan de 'University of the Sunshine Coast' in Australië. Daarna zal ik samen met mijn vriendinnetje Stephanie de oostkust van Australië afreizen, langs plaatsen als Byron Bay en Sydney en zullen we op 15 januari 2015 vanuit Melbourne terugvliegen naar Nederland. Via dit reisdagboek wil ik af en toe een verhaaltje over mijn verblijf en ervaringen met jullie delen. Liefs, Rianne

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 2564

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: