Eerste paar daagjes in Aussie - Reisverslag uit Sippy Downs, Australië van Rianne Jansen van Rosendaal - WaarBenJij.nu Eerste paar daagjes in Aussie - Reisverslag uit Sippy Downs, Australië van Rianne Jansen van Rosendaal - WaarBenJij.nu

Eerste paar daagjes in Aussie

Door: Rietjeee

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 Juli 2014 | Australië, Sippy Downs

Lieve allemaal,

We zitten nu bijna een weekje in Australië en voelen ons al helemaal thuis! Iedereen hier is zo aardig, behulpzaam en relaxt. En het is zo mooi hier!
Gisteren zijn we een dagje naar het strand geweest in Mooloolaba. Rond half 2 gingen we een koffietje drinken aan de boulevard en na het koffietje dachten we, we lopen even een paar winkeltjes binnen. Toen zagen we ergens een winkel met groot op de ramen ALL SURFBOARDS 50% OFF. dussss toen hebben we meteen een surfplank gekocht! Ik heb een heeele mooie en ik ben er heel blij mee! Hopelijk wordt het snel nog iets warmer zodat we kunnen gaan surfen!
Vandaag heb ik voor het eerste in Australie wolken gezien.. Omdat we niet konden zonnen vandaag moesten we wat anders verzinnen.. haha! We zijn een rondje gaan hardlopen om de Universiteit heen, langs alle faculteiten, dat was heel leuk om te zien! Natuurlijk kwamen we ook kangeroos tegen op het grasveld. Daarna zijn we op de campus gaan tennissen op de tennisbaan! Toen zijn we richting de supermarkt gaan lopen en hebben we een koffietje gedronken bij; Dutchy's Bakery! We kwamen binnen en de eigenaar had volgens mij meteen door dat we 'dutchies' waren. Hij vroeg heel subtiel of we oranje een mooie kleur vonden haha. Hij kwam zelf uit Aalsmeer en was gaan backpacken in Australie, waar bij zijn vrouw heeft ontmoet en is nooit meer terug gegaan en is hier een Nederlandse bakkerij begonnen met oliebollen, stroopwafels, appeltaart enz. Hij kwam bij ons aan het tafeltje zitten en vertelde ons dat hij om de 2 weken op woensdag naar een Nederlands bejaardentehuis in Brisbane gaat om krentebollen enz. uit te delen en of wij het leuk vonden om eens mee te gaan. En op 5 december gaat hij naar een Nederlandse basisschool in Brisbane voor sinterklaas en hij heeft nog zwarte pietjes nodig! Meteen een leuk bijbaantje dus misschien!
Toen we terug kwamen van de supermarkt kwamen we op het idee om morgen naar Brisbane te gaan. We gingen bij de office van de campus vragen hoe we daar het beste heen konden gaan en toen kwamen er net een Zweedse jongen en meisje binnen die morgen naar Brisbane gaan met de auto, en we mogen met hun meerijden dus dat is heel fijn!!
Morgen om 06:30 vertrekken we richting Brisbane, dus ik ben benieuwd naar de grote stad!
Ik ga zo lekker naar bedje!

Liefs,

Rianne

  • 21 Juli 2014 - 08:33

    Paul Braem:

    Welwelwel... Rianne gaat Sinke achterna. Reis je of blijf je wat langer? Ik kan me voorstellen dat je die surfplank niet in de valies kunt plooien :).
    Je hebt een leuke pen. Vooral blijven schrijven - het thuisfront zal meegenieten!

    Regenachtige groeten uit Brugge,

    Paul
    (oom en peter van Sander)

  • 25 Juli 2014 - 12:42

    Rianne:

    Haha ja! Ik blijf hier voor een half jaar! de eerste 5 maanden ga ik studeren op een universiteit hier en daarna ga ik een maandje de oost-kust afreizen. En natuurlijk ga ik in mijn vakantie ook nog Sinke en John bezoeken!!::)
    Hopelijk is het weer in Brugge ook al wat beter inmiddels!

    Veel groetjes,

    Rianne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sippy Downs

Rianne

Voor mijn 3ejaars minor ga ik 5 maanden studeren aan de 'University of the Sunshine Coast' in Australië. Daarna zal ik samen met mijn vriendinnetje Stephanie de oostkust van Australië afreizen, langs plaatsen als Byron Bay en Sydney en zullen we op 15 januari 2015 vanuit Melbourne terugvliegen naar Nederland. Via dit reisdagboek wil ik af en toe een verhaaltje over mijn verblijf en ervaringen met jullie delen. Liefs, Rianne

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 2559

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: